torsdag 3. september 2009

NRK-utspørringen av Sponheim

Nettavisen ba meg følge kveldens utspørring av Sponheim med argusøyne. Og det gjorde jeg og ga etterpå en del betraktninger til avisens journalist. Betraktninger som hun valgte denne vinkelen på.

Det ble dog et par misvisende elementer her. Men hva er vel ikke en blogg for annet enn å gi mediene noen korrigeringer. Først: Jeg synes ikke at det er snodig at Sponheim var på ferie da Full City gikk på grunn ved Langesund. Men det snodige er at Sponheim (som riktignok tok en overraskende lang ferie) ikke klarer å utnytte det ekstra store klimaet for miljø som denne ulykken skapte, men i stedet viklet seg inn i masse regjeringsspekulasjoner og garantier mot det ene og det andre. Hvorfor i all verden la han ikke maks trøkk inn på det som er Venstre store mulighet ved dette valget, nemlig å utnytte det miljørommet som SVs kamelsluking har skapt?

Dernest: Dersom det blir et borgerlig flertall, så TROR jeg at det blir en eller annen form for borgerlig regjering. Men dette er selvsagt slett ikke gitt, noe artikkelen noe feilaktig kan inngi et inntrykk av at jeg sier.

Og til slutt: Jeg er analytiker, ikke forsker. Selv om analytikere sikkert godt kan inngå i et sterkt utvidet forskerbegrep.

Nå må jeg dog konse på utspørringen av Solberg - nye vurderinger følger. Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar