mandag 16. mars 2009

Sex, Fritzl og kongehus

Siden besøkstallene på denne bloggen er synkende, så må noe nå gjøres. For det er vel klikking jeg vil ha? (hm). Tørre analyser fenger ikke almuen. Jeg må lære. Lære av de som kan det. Og en av dem som kan det, er VG-nett. De melder bl.a. om en 18-åring som sex-solgte kjæresten sin. Han trengte angivelig penger til lappen. Og at Josef Fritzl skjulte ansiktet for verden (som om vi ikke allerede vet hvordan han ser ut..).

Dagbladet da? De vet vel også hvordan. Dagbladet på nett vel og merke, for papir-Dagbladet bare faller og faller. Mer Fritzl. Og mer Ari Behn og Carl Erik Grimstad. Kjetil Rekdal er, tradisjonen tro, sur over å slippe inn billige mål. Og mer sex. Denne gang i solnedgangen.

Hva med Nettavisen? Mer Fritzl selvsagt. Mette-Marit i slangeskinnsko. Utroskap kan visst redde parforholdet. Smertefull (?) homo-sex .

Konklusjon: Det lønner seg å pøse på med Fritzl, sex, kongehus og fotball.

Med unntak av fotball, så tror jeg at jeg står over. Og går tilbake til analysene mine (i dag studerer jeg Akershus - du skal få slite med å komme inn, Abid Raja!) - i et bittelite, lønnlig håp om at det går en grense for hvor mye sex, Fritzl og kongehus vi orker å lese om.

Men håpet er syltynt. Det innrømmer jeg.

3 kommentarer:

  1. Ikke hold pusten. Skal man dømme etter kommentarfeltet i dagbladet.no, ihvertfall, er det veldig, veldig få grenser.

    Nå er det ikke så ille som det kan se ut siden det værste oppgulpet er fra en liten gjeng på 2-3 stykker, men allikevel....

    Men tilbake til dagbladet. Fritzl gjemmer seg bak en ringperm. HVORFOR ta bildet av det? Hva slags kikkermentalitet er det? "Haha, han prøver å gjemme seg for pressen, men det skal ikke gå, nei!" ?

    Greit, typen er etter alt å dømme et udyr, men jeg har ikke noe behov for å tråkke på ham. Helst ville jeg hatt ham ut av (min) verden.

    MVH
    Rune

    SvarSlett
  2. Ja, nettdebatter kan åpenbart problematiseres. Er slike virkelig demokrati og ytringsfrihet på sitt aller beste?

    Enig i at Fritzl-dosene kunne vært atskillig mindre. For min del gjerne borte vekk. Men er redd vi må holde ut en uke til, gitt. Minst... Sukk.

    SvarSlett
  3. Fritzl er over og ut, han får nok sin straff, men om den er streng nok, vil nok de vise kives om i all fremtid.
    Men, det finnes flere av samme type rundt i vår del av verden, hva gjør vi med dem??

    SvarSlett