tirsdag 24. mars 2009

Høyres uføre

13,7. Det er Høyres gjennomsnitt av partimålingene i mars. Det er et stusselig tall for et parti som tar mål av seg å være ledende på borgerlig side. Høyre er nå halvparten så stort som Frp. Om en uke skal jeg ha klar min månedlige Minerva-analyse av snittbevegelsene blant velgerne. Høyres problemer tror jeg kommer til å bli et naturlig fokusområde for meg denne gang.

Hva tror du er hovedårsakene til at Høyre nå faktisk ligger under sitt livs dårligste valg i 2005?

4 kommentarer:

  1. Det virker som om alle har "stjålet klærne deres mens de var ute og badet". Hva er det profilerer seg på? Hvor er de unike?

    SvarSlett
  2. I velgernes øyne er Høyre best/mest troverdige på skatt og skole.

    SvarSlett
  3. Da må de nok kjøre hardt på disse sakene. Ine Eriksen Søreide er tydelig på skole, men når snakker de om skatt? De har sikkert et problem ved at de har et parti til høyre for seg som er så høylytt at det er vanskelig å bli hørt.

    SvarSlett
  4. Jeg tror noe av årsaken til at Høyre gjør det dårlig om dagen er, som Liv-Marit er inne på; et bråkete Frp.

    Samtidig har kanskje ikke skattepolitikk vært det som har stått øverst på den politiske dagsorden de siste månedene.

    Det har i det hele tatt vært få saker den siste tiden som Høyre har kunnet score på.

    Nå ser det imidlertid ut til at dette kan snu da SV har vedtatt et valgprogram Høyre kan stå i sterk kontrast til. Jeg tenker blant annet på skole og utenriks politikk

    SvarSlett