mandag 29. juni 2009

Hvor viktig blir internett i valgkampen?

For et par uker siden skrev jeg en artikkel om internett og valgkamp. I kjølvannet av den ringte en NRK-journalist som skulle lage en radiosak på nettopp dette. Det blir sikkert ikke den siste saken om temaet.

Nettsaken kan du lese her og radioinnslaget kan du høre her (fra ca 1 t og 42 min ut i sendingen). Her ble min rolle åpenbart å tone ned de største netteuforistene.

Samtidig synes jeg at Frp tar en viss sjanse ved å gi litt blaffen i nettet gjennom nesten utelukkende å bruke nettet enveis og dermed i liten grad invitere til innspill og dialog. Derimot synes jeg at særlig SV, KrF og Venstre er gode. Mens Ap har tatt seg klart opp.

Hva er ditt inntrykk? Hvem er gode og hvem er dårlige på nett og hvor viktig tror du at internett blir i den nært forestående valgkampen?

3 kommentarer:

  1. Jeg er selv kandidat for Høyre, og imøteser gjerne en vurdering av oss. Synes du forøvrig har mange bra innlegg.

    Viktigheten av internett som kommunikasjonskanal tror jeg bare øker. (ingen bombe). Mange jeg snakker med er imidlertid overhodet ikke på nett. De som er på nett følger ofte nettutgaven av lokalavisa, så hvis man kan (uten å være plageånd) være aktiv der så tror jeg man kan nå mange.

    SvarSlett
  2. Jeg synes Høyre ligger OK framme - bl.a. var tilrettelegging for bloggere på landsmøtet, hvor jeg selv var til stede en dag som som blogger, meget bra.
    Men jeg synes likevel at H kunne fått enda mer ut av nett. Synes ikke at H generelt lever helt opp til forventingene, muligens fordi forventningene er for store....men også fordi blåbloggerne i nettfomlefasen var klart best - det er de ikke lenger.

    SvarSlett
  3. Høyres programblogg er meget bra - den bør videreføres og kanskje utvides, med henblikk på valgkanalen, frem mot stortingsvalget. Det er for øvrig noe man kunne etterlyse fra de fleste partier/kandidater.

    SvarSlett