tirsdag 27. oktober 2009

Er det noe tema som du savner?

I valgkampen ba Aftenposten meg om å twitre fra debatten "De glemte temaene". Det var interessant. Og jeg kom til å tenke på dette i dag. For nå trenger jeg en aldri så liten utvidelse av idebanken min.

Idebank sier du? Ja, en slik som skribenter som meg putter alle ideene sine til nye temaer som man skal skrive om oppi (for det er vel ikke bare jeg som har en slik? hm..). Det er dog slett ikke alle ideer som blir til artikler, og det skal sikkert både du og jeg være glade for.

Men gode ideer kan man aldri få helt nok av. Og nå er i ferd med å gå litt tom.
Så derfor: Er det noe tema som du virkelig savner? Enten her på denne bloggen eller i mediene generelt?

Kanskje jeg kan få gjort noe med det...

2 kommentarer:

  1. jeg savner en debatt om kommunestrukturen i Norge. Det virker som en debatt ingen tørr å ta tak i, men som virkelig fortjener en grundig debatt.

    Et annet tema som blir belyst fra tid til annen er EØS. Men her syns jeg vi mangler en debatt rundt det å si nei til et direktiv, noe vi fortsatt ikke har gjort.
    Datalagringsdirektivet og postdirektivet er to direktiver det virkelig er blest rundt, men jeg savner debatten i mediene (ser den lever i beste velgående i blogg sfæren uten at det har nådd de nasjonale mediene i noen særlig grad).

    SvarSlett
  2. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Maa-hente-midt-paa-dagen-967773.html
    Skjønner ikke at folk er villige til å stå frem på en slik måte i en avis... og skyve det med å ha egne barn videre som et problem som skal løses, og tydeligvis av andre enn dem selv!!!!

    SvarSlett