tirsdag 10. februar 2009

Valgprognoser

Jeg leverte akkurat fra meg en valgprognose for Akershus som Romerikes Blad snart presenterer.

Akershus er et fylke hvor velgernes partipreferanser faktisk ikke ble målt en eneste gang i fjor, så min prognose vil være det eneste holdepunktet man foreløpig har i.f.t. hvordan valget vil gå i den valgkretsen. Har også avtalt å lage prognoser for Troms for Harstad Tidende. Dessuten er jeg i dialog med flere andre lokalaviser i andre fylker om valgsamarbeid i tiden framover. En prognose for Møre og Romsdal ble produsert i januar for Romsdals Budstikke.

Minervas nettsider har jeg en egen valgspalte og her kommer jeg til å legge ut alt av prognoser, analyser og vurderinger i forkant av det meget spennende stortingsvalget som vi har foran oss. Har seriøse planer om å gjøre det til Norges beste nettsted når det gjelder valgprognoser og valganalyser.

Følg med!

I mellomtiden kan du jo kose (?) deg med min januar-analyse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar