onsdag 15. april 2009

Telemark Sp avslører valgkampstrategien

Valgkampstrategien til Telemark Sp ligger (foreløpig) fritt tilgjengelig på nett.
Dette er virkelig fornøyelig lesing!

Telemark Sp mener bl.a. at KrFs Geir Bekkevold ikke er kristen nok, selv om han er prest... Derimot har visst partiets egen kandidat, Anja Helseth, "troverdighet i verdispørsmål som tidligere søndagsskolelærer"....
Vel,vel.

Registrerer også at min redaktør i Minerva, Torbjørn Røe Isaksen, blir omtalt som en "drømmekandidat".

Dette ga meg et aldri så lite incentiv til å ta en rask titt på tallene mine for Telemark (kommer tilbake med en dypere analyse senere). Avrundet til nærmeste hele prosent, så mener jeg at stillingen i fylket er følgende akkurat nå:
Rødt 1
SV 8
Ap 38 (3 mandater: Terje Lien Aasland, Gunn Olsen og Sigvald O Hansen)
Sp 6
KrF 7
V 3
H 9 (1 utjevning: Torbjørn Røe Iskaksen)
Frp 28 (2 mandater: Bård Hoksrud og Kåre Fostervold)


Pt. kan jeg ikke helt se hvordan Sp skal kapre et mandat i Telemark. Det kan dog være en viss utjevningsmulighet hvis Høyre snur trenden og Røe Isaksen kommer seg inn på fast mandat, slik han lå an til før Høyres kraftige fall på nyåret. Da vil det åpne seg noe opp, men i så fall er KrF klar favoritt til å ta dette mandatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar