onsdag 1. april 2009

Norge - Finland 3-2

Med Drillo tilbake som landslagssjef, har vi allerede to seire i 2009. I 2008 vant vi ikke en eneste kamp. I kveld var vi heldige. Det var dog ikke ren, skjær flaks, slik Dagbladets kommentator Esten O. Sæther hevder. For fotball handler om å putte ballen i mål. Og det gjorde Norge tre ganger, mens Finland klarte det bare to ganger.

Joda, man bør av og til se bak resultater. Og bak der talte jeg om lag ti feite finske sjanser, mot bare fem norske. Det var derfor ikke spillet som gledet denne kvelden. Men det var seieren. Norge vant fordi vi var best der kamper avgjøres. Foran mål.

Jeg har kommet fram til en erkjennelse av at jeg i grunn driter i hvordan Norge spiller, bare vi vinner. For jeg har innsett at Norge ikke har spillermatriell nok til å vinne med stil. Derfor tror jeg også at Drillo bør tenke på å legge om til den vante 4-5-1 formasjonen. For i kveld ble vi overspilt og overløpt på midtbanen.

I juni er det alvor. Da skal vi opp mot Makedonia og Nederland i kvalliken. Makedonia blir en nøkkelkamp. Antagelig må vi ha tre poeng her for å ha reelt håp om å sikre oss andreplassen i pulja som vil gi playoff.

Men jeg har begynt å glede meg til landskamper igjen. Det er en stund siden. For nå kan vi faktisk vinne.

Takk Drillo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar