lørdag 4. april 2009

Nye Dagbladet

Jeg hadde litt sans for Dagbladets nye innpkaning i dag. For en fyr som meg som gjerne starter med å lese aviser bakfra, så var det stilig med Marie Simonsens kommentar først og deretter andre kommentarer, leder, kronikker og debattinnlegg.

Hm - så kanskje jeg skal prøve meg med noen kronikker der framover, jeg har aldri prioriert den avisen tidligere.

Tydeliggjøringen av debatt- og kommentarstoffet, er også en erkjennelse av at Dagbladet mer eller mindre har gitt opp kampen på nyheter og sport. For på de to sistenevnte områdene er avisen havnet fullstendig i bakleksa.

Grepet kommer dog neppe til å stanse det dystre opplagsfallet. Det kommer til å gå sin gang videre.

2 kommentarer:

  1. Må innrømme at jeg har gitt opp Dagbladet som kulturavis. Heldigvis har vi Morgenbladet. Og i noen grad Aftenposten. Men jeg må kanskje kjøpe Dagbladet i dag for å se?

    SvarSlett
  2. Ja, enig med deg - Morgenbladet er best!
    Og kronikk- og debattsidene i Aftenposten er bra. VG er best på sport og nyheter, men utfordres tidvis av DN når det gjelder det siste.

    SvarSlett