mandag 1. februar 2010

Norges beste politisk blogg: 2. valgomgang

Januar er over, og det samme er 1. valgomgang i min kåring av "Norges beste politiske blogg 2010". 20 gode blogger ble nominert, og ti skulle ut. Dere lesere har plassert stemmene deres på følgende måte:

1. Heidi Nordby Lunde 55 stemmer
2. Emil Andre Erstad 45
3. Maria 41
4. Ivar Johansen 37
5. Onar Åm 27
6. Merethe Ranum 21
7. Sigve Indregard 20
7. Per Aage Pleym Christensen 20
9. Sondre Olsen 16
10. Paul Chaffey 15

11. Tone Sofie Aglen 12
12. Jan Arild Snoen 11
13. Hanne Blåfjelldal 9
14. Are Slelttan 8
15. Kristin Clemet 7
15. Ida Jackson 7
17. Knut Johannessen 6
17. Bjørn Smedstad 6
19. Anne Viken 3
20. Kjtil Løset 2   

De ti øverste er med videre inn i februar. I denne valgomgangen skal sju ut, slik at vi står igjen med tre kandidater som i mars gjør opp om tittelen. Disse tre får også sjansen til å presentere seg selv, sin blogg og det de står for via intervjuer som jeg har tenkt å gjøre.

Husk at alt nå nullstilles. Det er derfor slett ingen automatikk i at de tre som havnet øverst i januar også er de tre fremste i februar. Det må mobiliseres - omtrent som i enhver valgkamp.

Stemme kan du gjøre på høyre side, nedenfor mine twitringer (eller kvitringer...eller hva det nå heter...). Mistanker om valgfusk vil føre til at kandidaten blir tatt ut av konkurransen.

15 kommentarer:

  1. Stem på MariasMetode!

    Kampanjen er i gang. Måtte den bli mer renhårig enn første runde.

    Godt valg.

    SvarSlett
  2. Jeg har lest hva du skriver, Arthur, jf min kommentar til deg. Jeg synes det er litt dumt av deg å snakke negativt om andre bloggere. Det er jo mangfoldet som er så bra! For egen del synes jeg det er veldig hyggelig, om enn ufortjent fortsatt å henge med.

    SvarSlett
  3. Joda, jeg er flåsete igjen Marthinsen. Det er et snev av tastatur-tourette. Skal se om det finnes en pille for det.

    Forsøkte litt skittkasting i første runde, sånn i all vennskapelighet, men ingen beit på verken søkk eller snøre.

    Hadde vært gøy, da. Litt futt og fart.

    SvarSlett
  4. Stem på MariasMetode! Kjempebra blogg!

    SvarSlett
  5. Synes også det er herlig rettssikkert at en kandidat kastes ut av konkurransen på grunn av "mistanke om valgfusk"

    SvarSlett
  6. O: Det er dessverre den eneste "pisken" jeg har til rådighet. Håper på å unngå å bruke den...

    SvarSlett
  7. Savner link til de politiske bloggene så jeg kan sjekke dem ut. Kanskje du har en god grunn for å ikke legge dem der, men for min del ville det vært en fordel (selv om jeg vet hvem jeg skal stemme på).

    SvarSlett
  8. Beklager, fant ut at det var ganske enkelt å finne fram til bloggene. Sånn kan det gå.

    SvarSlett
  9. Beste blogg 2010?
    20 er plukket ut til januar, og 10 er borte, 10 skal inn i februar, og 7 nye skal ut for å avgjøre mellom 3 stk i mars

    - men hvordan blir man beste blogger i 2010 når uttaket skjedde ut fra hva en gjorde i 2009?

    SvarSlett
  10. Manngard: Godt poeng - jeg burde kanskje heller kalt det beste blogg 2009?
    Men jeg kan kanskje gjøre Dagbladets gamle slagord om "alltid foran" til mitt...

    Forøvrig skal det sies til mitt (skrøpelige?) forsvar at kåringen finner sted godt inn i 2010. Og at de som stemmer, utmerket godt også kan legge vekt på hva de ulike bloggene er gode for TIL NÅ i 2010.

    SvarSlett
  11. Svein Tore, det er muligens du selv som har den beste politiske bloggen......
    Beklager å si at denne kåringen er lite intressant. F.eks. minner Onar Åm hver mnd. sine lesere om avstemningen, med påfølgende oppfordring om å stemme på han. Hadde de øvrige bloggerne gjort det samme, ville unektelig resultatet vært annerledes. Oppfordrer derfor de øvrige på 10 på topp listen om å kopiere Åms metode

    SvarSlett
  12. Anonym: Takk. Men kan jo ikke nominere meg selv, det får være visse grenser...

    OK - Åm er bra på mobilisering. Men slikt er jo alltid viktig for å vinne valg?

    Jeg kunne selvsagt latt være å legge det ut til åpen avstemning. Samtidig er det jo litt moro også da. Får se hva jeg gjør neste år...

    SvarSlett
  13. Jeg har endret valgkamp-plattform til VGB der jeg trodde jeg hadde "friends in low places" - de er mange, men de skal pleies, kløes - degges med.

    Gir likevel ikke opp.

    SvarSlett
  14. Tusen takk for nominasjonen, Svein Tore!
    En ære å bli nevnt i samme åndedag som "sluggere" og synsere.

    Nominasjonen åpnet øynene mine og jeg oppdaget "Mikropolitikk".

    Lykkeønskinger til de tre gjenværende!

    Nå er det helsepolitikk for meg i en tid fremover.

    SvarSlett