onsdag 10. mars 2010

Å blogge for menigheten

Onsdag kveld deltok jeg på et blogg- og spaltistmøte hos Aftenposten. For avisen har gitt meg en mulighet til å blogge fra deres plattform. En mulighet som jeg har grepet. Primært av to årsaker. Dels fordi jeg synes Aftenposten holder høy kvalitet på sitt menings- og debattstoff. Avisen er således noe jeg gjerne bidrar i og til. Men også fordi det gir meg en god mulighet til å nå ut til mange flere lesere enn de som vanligvis frekventerer blogspot-bloggen.

Med to blogger, så får man imidlertid noen veivalg å foreta. Skal man satse på å holde koken oppe med eksklusivt stoff på begge bloggene? Eller skal man prioritere opp den bloggen som har mest lesere, og bruke den andre bloggen mer som et supplement? Jeg er i ferd med å velge det første, men samtidig være bevisst på at leserne er noe forskjellige.

Derfor vil jeg nok i tiden framover betone "meninghetsstoffet" (partier, valganalyser osv) noe sterkere her, mens det stoffet som jeg tror har noe bredere appell - legges på Aftenposten-bloggen.  

     

2 kommentarer:

  1. Gratulerer! Valget er vanskelig, men med noen godbiter til Aftenposten-leserne som viser veien til denne bloggen, kan du jo generere flere lesere. Jeg opplevet denne vekselvirkningen mellom Oppviglerbloggen og Liberaleren ifjor.

    SvarSlett
  2. Pleym: Takk for tips. Skal ta det med meg videre...

    SvarSlett